fredag 25 augusti 2017

Från Sommarklänningar Till Höstkläder ...

Jösses, nu går det fort att det blir höst och vi har fortfarande inte haft semester!
Trots att det bara är runt +8 grader på morgonkvisten, stiger temperaturen till runt +17 grader under dagen.
Visst, det är fortfarande sommarmånad och Jakob åker iväg på morgonen till golfbanan iklädd shorts. 

***
Sommarklänningar har jag sytt några till.
Det här tyget med bilar, passar bra att ha på sig när vi åker iväg med husbilen.
Likadan modell

Nu har det blivit något svalare och det börjar bli dags att sy varmare kläder.
Tre stycken leggings blev det.
 Det blev tre stycken tröjor i trikå, som är gjorda efter ett mönster som heter 
Raglan Hoodie med en Twist, från Made by Runi.
Man kan välja att sy med en huva eller som jag har gjort med en stor krage.
Det blev tre snarlika modeller. Den första är enligt mönstret. 
Medans de andra två är kortare både i längden och ärmens mudd. Minskade även längden på kragen. 
 I den här blommiga sydde jag in en gul passpoal på framstycket. Tyg blev över, som räckte till en dubbel/vändbar mössa hahaha

Det blev en kjol också

Nu är jag redo för lite svalare dagar hihihi

Kram
Yvonné







6 kommentarer:

  1. Wow vad du har sytt mycket.😄 Duktigt jobbat. Bra du har fyllt på höstgarderoben 👍🏻Kramiz

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Haha det är nog tur att jag inte behöver försörja mig på modellandet
      Kram

      Radera
  3. Men herre g.... vad kreativ du varit och så snyggt.Bra tyger och mönster har du hittat också. Du får mig att vilja gå ner och sätta mig vid symaskinen,men....det får allt vänta någon månad till, när mörkret kommer och det blir kallare ute. Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maggan Du kan nog vänta tills mörkret kommer medans jag behöver detta nu när vi ska åka runt i mörkret hihihi
      Kram

      Radera