fredag 20 januari 2017

Tygbutiker ...

Igår handlade jag lite tyger, bra att ha några på lager när det suger till i "sytarmen".
Åkte till Kungens Kurva där butiken Stoff&Stil finns. Dessutom finns även Ohlssons tyger där, en butik jag tycker om, som har väldigt trevlig hjälpsam personal.
Det blev några olika sorter som följde med hem. 
Nu är dom tvättade och väntar på att bli använda.
 Har sytt tre par mjukisbyxor, det är byxor som jag gillar att hasa runt i när jag kommer hem. Då ska inget sitta åt, utan det ska vara löst och ledigt.

I morse var det en vacker soluppgång och vi har varit ute och åkt skidor även idag.

Trevlig helg och att vi i Sverige har blivit 10 miljoner invånare.

Kram
Yvonné


15 kommentarer:

  1. YoY, låter trevligt, kan ju bara bli skoj!
    Tack för kommentaren, här får du en tillbaka!
    Trevlig fredag 💗

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gerd, det är kul att titta på "nya" bloggar.
      Kram

      Radera
  2. Soluppgångarna är minst lika trevliga och vackra, som solens nedgång.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så Matts, gäller bara att orka gå upp i tid
      Kram

      Radera
  3. Vilka fina mysbrallor du sytt, härliga färger!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina mysbrallor du sytt, härliga färger!

    SvaraRadera
  5. Att handla tyger är ju jättekul. Förr om åren, när jag sydde danskläder, passade jag alltid på att besöka tygbutikerna, när vi var på semester. Numera får jag botanisera i mina gamla buntar om jag ska sy :) Fin bild på er i vinjetten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill minnas att du har ett litet förråd att välja ur hihihi
      Kram

      Radera
  6. Mjukisbyxor har jag alltid i bobilen.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja även där använder jag det.
      Kram

      Radera
  7. Jag hade också tänkt att sy mig ett par nya mjukisbyxor:) Fina dina blev:) Jag gillar också Stoff o Stil och speciellt deras mönsterpapper Nonvoven. Underbart att handskas med :) Kramiz

    SvaraRadera
  8. Visst är det skönt att strosa omkring i mjukisar, hemma
    Kram

    SvaraRadera
  9. Mjukisbrallor är jättesköna!

    Ha det gott....Kram

    SvaraRadera
  10. Härlig soluppgång och mysiga brallor!!

    SvaraRadera