måndag 18 juli 2016

Ny Tur Med Annexet Till Öland ...

Efter dagarna i Eskilstuna var vi hemma två dagar och jobbade innan vi rullade iväg igen.
 Barnbarnen byttes ut mot min mor som följde med i bilen. Vi åkte ner sent på kvällen till min bror i Småland.
Vilken vacker himmel med regnbåge vi fick se.

 Min mor stannar kvar hos brorsan och kommer att serva dom med mat och fika, nu när dom ska skrapa och måla sitt stora hus.
 En stor trädgård som kräver en del skötsel. Just nu dignar träden med körsbär.
Jättegoda

 Många buskar med gula hallon, vilket jag inte har ätit tidigare och dom smakade också gott.
 Här står vi syskon och funderar på vad som ska göras med trappen hihihi


Dom får jobba vidare och vi vinkade Hej då och rullade vidare ner och över Ölandsbron.
Nu var det dags att besöka våra vänner. Hon är Öländska och dom har ett underbart hus på östra sidan.


 En liten strand med mjuk sand
 men oj oj såå kallt det var i havet, inget för en badkruka som mig.


 Himlen samlade ihop en hel del mörka moln ut över havet.
 Det hindrade inte grillmästaren att ordna middagen
 och vi kunde sitta ute i kvällens sista solstrålar och äta.
Vad vi har gjort mer på Öland kommer jag skriva om senare. för nu ska jag snart iväg till jobbet.

Kram
Yvonné

6 kommentarer:

  1. Öland längtar vi till igen!

    Ha det gott....Kram

    SvaraRadera
  2. Öland är ett av de bästa "länder" att åka till. Inte konstigt att vi rest dit i mer än 40 somrar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar bild på himlen och regnbågen! Hälsningar från Tjeckien!

    SvaraRadera
  4. Underbar tid nu!
    Det gäller att ta vara på den.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Din bror ser ut att ha ett superfint hus. Verkligen superfint:) Gammal stil som jag gillar. Trappen vill vi se mer av sen när den är klar:) Kramiz

    SvaraRadera
  6. Vilken trevlig tur! Både bror och vänner har det fint!

    SvaraRadera