tisdag 17 maj 2016

Tygbutiken Skroten ...

Vilken tygbutik vi/jag kom till i Kinna!

 Här fanns nog allt man kan behöva hahaha
Ena halvan med möbel och gardintyger med tillbehör såsom stänger osv.
Lakan överkast kuddar
 Tjocka vaderade tyger
 Lång och korthårig "päls" i alla möjliga färger
 Lite löpare tabletter och handdukar.
Fina viscosetyger bomullstyg vind och träningstyg mm mm
 Mängder med fin mjuk jersey
 det fanns nog i alla tänkbara färger
 och motiv


 Jakob följde med in och konstaterade snabbt, att det här besöket kommer att ta tid haha 
Han ville bara ha band till skinnfällarna, som vi har till campingstolarna, för att hålla dom på plats.
Då är det superbra med husbilen, då han gick ut och fixade fika.
Jag kom ut 1 timme senare med en påse med två tyger. Jo jag vet, det hade kunnat följa med sååå mycket mera. Nu vet jag vad som finns och kan fundera ut vad jag ska handla nästa gång vi
 "svänger förbi"

Kram
Yvonné

4 kommentarer:

  1. Det måste varit julafton för dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Det kan ta tid i en tygaffär, speciellt om det är billigt:) Du klarade dej bra där o Jakob också för den delen ... Hahaha. Kram

    SvaraRadera
  3. Oj vad tyger!
    Där går det att skaffa sysselsättning.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har bestämt gardintyg hemma, de flesta gångerna, men med min goda hustrus godkännande. Visst är det kul med tyger och att matcha till möbler och tapeter. Kram

    SvaraRadera