fredag 20 maj 2016

Tillsammans Med Mina LiberianWomen ...

Tänk vad åren går hahaha
28 februari 1986 flög jag ner till Liberia, (som "bihang" till mitt X) för att stanna där i 1,5 år. 
Fantastisk lärorik tid i mitt liv och många möten med fina människor.
 Det har inte varit lätt att få ihop oss, när vi bor utspridda i Sveriges avlånga land. 
Nu har vi lyckats, jippiii och några av oss tjejer har träffats igen.
Två av dessa tjejer Birgitta i Kiruna och Ingrid i Falkenberg, har jag inte sett sedan Liberiatiden, inte ens pratat med.
En av tjejerna Lisbeth i Svartå, bodde också i Kashmir, när jag var där 1994, tror jag det var.
2012 hälsade Jakob och jag på hos Mary i Junosuando, på våran norrlandsresa.
Annette, bor i Stockholm och vi har kontakt lite då och då.

Fantastiskt roliga möten.
Jakob och jag åkte med husbilen till Svartå.
Där träffade vi Lisbeth
Oj så mycket vi pratade om. Tur att våra män fann varandra och pratade om sitt haha
 Ja så kom våra tre LW tjejer med taxi. Det hade blivit fel med tåget hahaha
Lisbeth hade fixat med god skaldjurspate och paj till dessert.
Dagen till ära hade hon lagt på en stor fin duk som hon vävde i Liberia och aldrig använt, förräns nu.
 Finns det hjärterum finns det stjärterum och luftmadrassen pumpades upp.
Hunden Kia klev omkring på oss och tyckte nog att det blev ett väldigt tjattrande på såå många damer hihihi
 Annette är så fin i lapatyget
Gruppfoto hos Lisbeth
Vi fortsatte till Lisbeths konstutställning
som har måleriet i sina händer och gör väldigt fina akvarellmålningar.






Tusen Tack Lisbeth och Stefan att vi fick komma och dessutom stå med Annexet utanför erat trevliga hus.
Vi fortsatte till 
Ingrid i Falkenberg
 och deras ljuvliga trädgård.



 Vi tjejer gjorde oss i ordning för en cykeltur utmed Ätran och havet.
Kedjor skulle smörjas och däcken pumpas mm mm
 En eker gick sönder men Tjejer Kann och fixade det också hahaha
Ingrid som bra guide tog oss runt i sitt Falkenberg.

 Ätran
Här satt vi och tittade över Ätran 
 till Vallarnas Frilufsteater.



 Vacker plantering och med en röd kastanj
 Glasspaus på torget.
Tror att det heter Blåregn
 Magnolian är nästan överblommad

 Oj vilket stort gult Magnoliaträd

Fikapaus


Fortsättnng följer vad vi gjorde efter fikat
Tusen Tack LW tjejer hihihi

Kram
Yvonné



2 kommentarer:

  1. Ser ut som ni haft en trevlig träff!

    Ha det gott/Trevlig Helg....Kram

    SvaraRadera
  2. Oj så vackra tulpaner ....och magnolian...wow :) Kramiz

    SvaraRadera