tisdag 2 juni 2015

TrädgårdProdukter......

Det sjuder av grönska i trädgården nu. Efter allt regn som vi har fått, borde marken vara mättad men icke sa nicke. Skrapar man lite på ytan är det torrt, kan bero på att det blåser blåser blåser. Inte kan man ha fina sommarhatten på sig inte, den blåser iväg. Än värre blir det när paraplyet behöver fällas upp! Då flyger man säker iväg som Mary Poppins hahaha Än så länge är det uppehåll.
Det finns mycket ute i naturen som man kan göra produkter av. 
Sedan något år tillbaka har jag slutat använda hudlotions. Använder numera mandel raps eller olivolja. Till både ansikte och kropp, vilket passar mig jättebra.
Gör dessutom egna blandningar.
Igår plockade jag lite björklöv och granskott från granen vi har på tomten.
Granskott 
är förresten gott att ha i sallad. 
Även att koka marmelad på.
Nu var det inte det jag gjorde. Nej jag mixade ihop en knallgrön
Kropps Skrubb
där jag blandade både björklöv granskott tillsammans med mandel rapsolja havssalt och socker honung och lite citron.
Den ska min mor få, bara hon inte tror att hon blir lika grön som Hulken hihihi

Det blommar fint nu
Kastanjen



 Vindruvorna kommer även i år


Jordgubbar (inte egna) med grädde och lakrits
Mums Mums

Kram
Yvonné

4 kommentarer:

  1. Jag förstår inte vad som hänt!
    Var vi än befunnit oss det senaste året så har det blåst!
    Sverige, Danmark, Tyskland, Frankrike, Portugal och Spanien!
    Varenda dag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som Texas och Oklahoma, men du får komma till Virginia.
      Vi har inga stormar, bara lite åska då och då. :)

      Ruth i Virginia

      Radera
  2. Du är då så händig du :-)) Kramiz

    SvaraRadera
  3. Vad kul att göra egna produkter. Naturen har mycket i sitt växande apotek!! Elisabeth

    SvaraRadera