fredag 17 april 2015

Middag Till Min Väninna.....

Tänk att det är så svårt att få ihop det, när två jobbar shift. Tills idag, då jag var ledig och min fina väninna kom direkt efter sitt jobb och jag lagade lite mat till oss.
Det är roligt att laga nya maträtter, vilket det blev idag.
En stor gryta med
Jag lade till en strimlad röd paprika, som först fick rostas i stekpanna.
Dom stora bitarna med citron blev väldigt goda när dom hade kokat med.
Gjorde Couscous med russin, och gurkmeja.

Ingen middag utan efterrätt hihihi
En Lakritskladdkaka med en klick grädde och hallon.
Mums så god, den smakar bara mer.

Kram
Yvonné

11 kommentarer:

  1. Åh så gott det ser ut,trevligt ni har det ! ����

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det och kan rekomenderas att ni lagar.
      Kram

      Radera
  2. Mums för lakrits kladd kakan :) Kul för din väninna att bli bjuden på mat och god dessert:) Så nu blir det husbilstårta och lakrits kladdkaka när vi kommer snart hos er:-))) Eller hur? :) Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart Dessan, bara att lägga en beställning på allt som ni önskar hihi
      Kramiz

      Radera
  3. Ser verkligen gott ut!
    Främst efterrätten om jag måste välja!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst får du välja efterrätten Lennart
      Kram

      Radera
  4. Ser mumsigt ut, även om jag själv inte är så jätteförtjust i citron i mat. Men mysigt att få träffa sin väninna och äta och umgås!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trodde inte själv att det skulle vara så gott som det var med stora bitar citron. Italienska kycklingrätter innehåller lite citron, vilket vi tycker är gott mums.
      Kram

      Radera
  5. Så gott och trevligt, rullade hemåt mätt och belåten och med fina presenter ( ska provas ikväll) Tack och kram Lena

    SvaraRadera
  6. Ni verkar haft en mysig dag med skön samvaro och god mat. En lakritskladdkaka lät gott och spännande!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Det ser väldigt gott ut!! Ha en bra vecka! Elisabeth

    SvaraRadera