torsdag 19 februari 2015

Egna Produkter......

Fick för mig att testa och göra egna hudprodukter!
Inget avancerat, bara roligt att pröva på.
Är egentligen inte såå förtjust i alla dessa hudlotions som lägger sig utanpå huden. Har sedan något år tillbaka använt ren mandelolja i stället, både till ansikte och kroppen och tycker det är jättebra. Känner mig inte alls som någon "torris" som tidigare.
Har gjort en 
KroppsSkrubb
som innehåller socker, bikarbonat, rapsolja, pressad citron och hackad rosmarin.
KroppsOlja
innehåller rapsolja, pressad citron och honung.
Det jag kan tycka om rapsoljan är att den har en lite genomträngande doft. Upplever ändå inte att doften sitter kvar på kroppen när man smort in sig.
Gav bort till några som nyss har fyllt år.



Dessutom testade jag att göra 
Tvål
Vågade inte pröva göra egen tvålmassa, verkade alldeles för svårt för mig.
Köpte färdig Shea tvålmassa, som smältes i vattenbad.



Färdiga tvålar med lavendel och citrondoft.

Kram
Yvonné



9 kommentarer:

  1. Bra med eget!
    Då vet du vad det innehåller!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så tanken var.
      Kram

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Jag har mina fina produkter i badrummet...så alla ser vart ifrån det kommer:-)) Tusen tack söta du för presenterna:-)) Du är så duktig. Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du har dom framme, och gärna vara mörkt
      Kramiz

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  3. Å vad roligt att göra egna produkter! De är bäst tycker jag! Man vet exakt vad det är i!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, man vet vad man tillsätter och blandar ihop.
      Kram

      Radera
  4. Du är verkligen pysslig :) mysiga tvålar lagom stora, tycker inte om tvål som får ligga för länge och som det blir sprickor i. Doftar de gott är det ett pluss :)

    SvaraRadera