tisdag 2 december 2014

Tre Paket Samtidigt.....

Hejsan Hoppsan
idag fick vi tre paket!
En stor kartong och två mjukispåsar hihihi.
I den ena påsen var det självhäftande pärlor av olika slag, som jag beställt och ska användas till mina kort jag gör.
I den andra mjuka påsen, en plånbok från Kambodja, det är en vinst jag vann hos bloggerskan Katta .
Hon är just nu på väg ut i vida världen, till Asien, där hon bland annat har ett skolprojekt. 
När Jakob såg plånboken sa han: den är så fin och kan användas till väska. Och det stämmer, den är handväskefin hihi. 
Tusen Tack Katta.
 I det största paketet, som vi fick gå till posten för att hämta.
Var det nya tillbehör till våran electrolux assistent.
Vi har tittat på nya assistenter men tycker våran maskin är såå bra med en stor rejäl skål och lätt att hälla ner ingredienser, inget tjafs med små öppningar och det mesta hamnar bredvid.
Vi bestämde oss för att göra ett kompliment med en bunke och vispar.
Så som det är idag, använder jag mig av en elvisp och en liten assistent, model äldre, som är jättebra när en mördeg smördeg ska göras.
Nu ska man väl inte stressa när det gäller bakning men det är lite "tungt" att hålla elvispen, speciellt när det är under en längre tid. Börjar bli lite klen i händerna och framför allt tummen.
Det fanns ytterligare ett paket i paketet!
En köttkvarn, hade Jakob beställt hahaha
Han är rolig han, undrar om det ska bli egen korv gjort nu eller varför inte mala sin köttfärs själv?
Det där med köttkvarnen lämnar jag till Jakob att sköta. Jag är inte såå förtjust i att skära och stycka  rått kött!

Idag har jag inte bakat, det gjorde jag igår hihi
Det har blivit Godis gjort idag och jag klantade mig med att lyfta upp en vaniljstång från en kolasmet med 122 grader!! 
Vilket resulterade i en blåsa på tummen och naturligtvis min redan onda tumme haha
Så kan det gå, när inte haspen är på hihi

Kram
Yvonné

3 kommentarer:

  1. Men så kul med paket:) Och kul med mer pyssel kan jag tänka mig:)) Han är snäll Jakob som tänker på dej..att fixa nya saker för att underlätta för dej:)) Kramiz

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag påmind om att jag också har en assistent, utlånad till min bror. Kan undra om den nu hamnat i källaren, kanske dags att se till att få hem den igen. Jättebra med alla tillbehör. Förr använde jag jämt assistenten. Så kul att Jacob hade köpt grejerna till den. Nu kan du fylla frysen med hembakat till jul. Visst är det roligt med spännande paket, nästan som på julafton haha. Du har ju tjuvstartat kan man säga.
    Kram

    SvaraRadera