söndag 30 november 2014

Utmaningen 5 för 5.....

Fick en Utmaning
från vännen/bloggerskan Dessan på Vardags-Glitter
som jag nu ska försöka ge lite svar på.

1. Vilket livsmedel kan du inte leva utan?

Under mina år då jag bodde i Africa saknade jag i början knäckebrödet. Vilket jag sedan löste med att baka eget hårt bröd.
Jag har alltid sagt att det skulle vara svårt att inte få äta ost.
Så svaret får nog bli Ost och Hårt bröd.

2. Godaste efterrätten?

Utan tvekan 
Tiramisu.
Och helst den som jag gör själv, där det är med vit choklad i.
Och på "nästan" delad 1:a plats
Min Vita choklad Pannacotta.

3. Vad tränar du helst, en dag då du har all tid i världen?

All tid i världen? 
Då blir det nog inte fysisk träning, som hamnar på första plats, fast det skulle det kanske vara med tanke på efterrätterna jag tycker om!
Man kan ju se träning på olika sätt och just nu, tränar jag och försöker lära mig, min Silhouett Cameo maskin, den som bland annat kan skära ut motiv i papper.


4. Bästa träningsredskapen?

Silhouette Cameo maskinen hihi
Promenaderna till eller från jobbet kräver bra Gymnastikskor.
På sommaren kommer golfklubborna till användning och cykeln används flitigt.


5. Vad är du tacksam för just nu?

Utan rangordning:
Att vakna och kunna kliva upp utan hjälp ur sängen ( under en kort period, behövde jag lite hjälp med det) och ha mat för dagen.
Att jag har tagit mig igenom "gå-in-i-väggen sjukdomen" och är där jag är idag och kan åter igen arbeta och se ljuset i andra änden av tunneln.
Att jag har mina pigga föräldrar i livet och min lillebror
Att jag har en fantastisk underbar make som "står ut med mig" och goa bonusbarn med familjer och naturligtvis  våran kissekatt, Sir Nogger,
En bra hälsa och därmed friheten som Annexet ger oss med härliga resor.
Vänner, gamla som nyfunna.

Listan kan göras längre men jag stoppar här.



Nu tänker inte jag skicka den här Utmaningen, vidare till några andra bloggare. 
Vill inte att någon ska känna sig "tvingad".
Därför låter jag Er som känner för det, att anta Utmaningen.

Varsågoda Bloggare Vem Som Helst.

Kram
Yvonné






























2 kommentarer:

  1. Ost hamnade högst upp på min lista också :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att du kunde o ville göra utmaningen:) Det är roligt att se hur andra tänker och gör:) Kram

    SvaraRadera