fredag 18 april 2014

Glad Påsk Önskas Med Blommor Blader Och Knappar......

Med den här blomstergruppen åker vi till min mor och önskar henne Glad Påsk. 
Jag planterade några olika blommor i en skål och flätade björkris runt om kanten. 
Ett litet kort satte jag fast på en pinne och stack ner.
Gjorde ett KnappHjärta och hängde dit ett HjärteCharm med en fjäril på.
Är inte förtjust i Påskfjädrar, tycker synd om fåglarna. Så jag använder ulltussar i stället som jag lade mellan blommorna. Dessa ulltussar är från min väninna på Gotland som driver Ullverkstan där och säljer fina ullsaker.

Passar även på och önskar alla bloggare och läsare en fin
Glad Påsk

Kram
Yvonné

6 kommentarer:

  1. Jättefin grupp!

    Önskar er en riktigt GLAD PÅSK!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Detta kallar jag vår:) Glad Påsk. Kram

    SvaraRadera
  3. Önskar er också en Glad Påsk!

    SvaraRadera
  4. Glad Påsk önskar vi också (och det är ju lite kvar av helgen...)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Otroligt fint blomsterarrangemang!

    Men du... är det så med påskfjädertillverkning som det är med dun till täcken och jackor och sånt? Att man rycker fjädrarna (dunet) av de levande fåglarna??? Har inte reflekterat över just det själv, men allt med dun går bort för min del av den anledningen.

    Är det detsamma med påskfjädrarna så ska jag aldrig mer köpa en fjäder i hela mitt liv!!!!

    SvaraRadera
  6. Cornelia: jag hörde på radion när de pratades om dessa fjädrar inför påsken. Djurens Rätt, berättar att de rycks från levande fåglar, som lever under ganska dåliga förhållanden i bland annat Kina.
    Själv har jag använt dessa ulltussar i riset i flera år, som min väninna på Ullverkstan säljer.
    Du får göra som jag, köpa Ulltussar dom är såå goa och söta.
    Kram

    SvaraRadera