tisdag 11 mars 2014

Härlig Solig Dag.....

Började förmiddagen med en mysig fika tillsammans med bästa väninnan. Därefter blev det lite shopping, för min del, kjol och topp. Av någon anledning så är det alltid bara jag, som handlar när vi två är i butikerna.
Hon säger alltid: det är du värd Yvonné och jag lyssnar och provar och handlar hahaha

När jag kom hem var det +8 grader i skuggan och solen fortfarande framme, så det blev några timmar i trädgården.
En rabatt som inte har blivit nerklippt i höstas, vill att djuren ska få lite att äta av under vintern.
Men idag var det dags att ta bort allt som spretade kors och tvärs.
Lyfter man lite försiktigt på de gamla bladen, märks att det redan är på gång att komma upp.
Pionen lyser rött och krolliljan hade redan kommit upp 10cm!
Jakob ligger ner och rensar bort lite blommor som vi inte vill ska komma upp just där!
Vi får väl se hur framgångsrik den rensningen blir haha Vet nämligen att det är jättesvårt att få bort det.
Rabarberna skjuter också upp redan.
En Gullviva, som ser ut att kunna slå ut vilken dag som helst!
Julrosen är fortfarande fin.
Trots att solen värmer, har jag den tjocka overallen på mig.
Hoppas det blir en fin solig dag även i morgon.

Kram
Yvonné

13 kommentarer:

  1. Idag har vi haft lite dis mulet...men mindre blåst. Men inte kan vi rensa i rabatterna än inte;-) akta bara så inte Jakob fastnar i nätet vid rabarberna;-)) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska se till så han håller sig på rätt sida av nätet hahaha
      Kramiz

      Radera
  2. Härligt nu börjar naturen att vakna!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det börjar knaka nu men tyvärr kommer det snö i helgen!
      Kram

      Radera
  3. Svar
    1. Det är underbart, just det här första som visar sig är något speciellt.
      Kram

      Radera
  4. Härligt att naturen börjar vakna till liv igen och Bobilen snart hem!!
    Då blir det härliga turer igen...

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt och fantastiskt kul när man rullar iväg hihi
      Kram

      Radera
  5. Åh! Jag njuter av alla små söta växter som börjar komma igång hos er. Kikade på våra rabarber igår, men än är det för tidigt här i Norrland. Men fortsätter vädret så här, så kommer det nog snart röda knoppar här också! Det vill jag tro!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får ta en tur hit ner men nu ska det ju komma snö till helgen!
      Kram

      Radera
  6. Visst är det härligt när knopparna kikar upp! Då blir ju till och med städningen i trädgården rolig :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så och man kan sitta ute och fika med näsan vänd mot solen.
      Kram

      Radera
  7. Härliga vårbilder, det det där allra första, visst är det underbart. Kram & Njut

    SvaraRadera