torsdag 6 februari 2014

Vart Var Vi På Väg?

Häng med så får ni se.......











En heldag på 
hade vi.
Började med Yasuragi introduktion, där vi fick information om det Japanska badets betydelse och hur tvagningen gick till.
Att sitta på de små pallarna och hälla vatten över sig, var såå skönt, i stället för att stå och tvätta sig i duschen.
Krypa ner i en varm pool efteråt, ta en stund i ångbastun.
Ligga i en av de fem ångande 40-gradiga utomhuspoolerna, var också härligt och ha naturen med de stora tallarna bredvid.
Massage i 1 timme var också underbart för de ömma musklerna.
God lunch, där jag valde att äta lax och Jakob friterad tofu med olika tillbehör.
Hela tiden tillgång till mycket frukt och gott the.
Sova en stund till vattenkluckandet vid 25 meters bassängen, som var lite för kall, för våran del!
Olika provapå aktiviteter bland annat yoga, klangskålar. 

En riktigt skön härlig slappardag hade vi.

Säger Grattis till Bloggvännen Lennart, som gissade rätt på 8 poängs nivån.

Kram
Yvonné





6 kommentarer:

  1. Det kunde jag inte gissa... Men det låter härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var härligt och mycket fräschare än när jag var där för ca 15 år sedan!
      Kram

      Radera
  2. Ser jättehärligt ut. Det där skulle nog jag också behöva just nu. Har legat däckad o inte vågat röra mig. Söta ni var i kimono:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En riktigt skön slappardag, tror det skulle passa dig också Dessan. Badkläder tofflor och rockarna fick man ta med sig hem.
      Kramiz o Krya på dig.

      Radera
  3. Svar
    1. Ja det var fint och mycket fräschare än tidigare.
      Kram

      Radera