torsdag 13 februari 2014

Oätliga Tårtbitar.....

Det låter inte något vidare eller hur?
Tårtbitarna jag menar är dessa askar. Den ena asken till en Födelsedag och den andra till min rara arbetskamrat, som bytte arbetspass med mig så det blev en helhet i min ledighet. Tusen Tack än en gång.

Jag har gjort dem i 2 lager papper och pyntat med blommor, pärlor, charms, spets, små texter och glitter.
Ett fantastiskt roligt pyssel, då tankarna skingras och fokus är på detta pysslande.

Eftersom tårtbitsasken är oätlig, 
är "fyllningen" desto mer ätlig hihihi
Med lite cellofan runt blir det en fin present, tycker jag.

Gjorde även ett Grattiskort till barnbarnets 3årsdag.

Nu har jag även köpt egna stämplar, som är roligt att kunna sätta på korten askar osv.
Stämplarna kommer från 
Där finns Anna-Lena, som fixar till stämplarna precis, som man vill ha dom.
Superservice.
Dessutom finns det hur mycket annat roligt där som man kan köpa om man gillar pärlor scrapbooking osv.
Tack till duktiga scrapbooking tjejen Cornelia
som tipsade mig om RoxStamps.

Nu ska jag fortsätta göra lite "grejer", det är nämligen fler, som fyller år snart och ska få något av mig!

Kram
Yvonné








15 kommentarer:

  1. Vad många och vilka duktiga konstnärer det finns i bekantskapskretsen. Trots allt vill jag ha dem "nygräddade". Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nygräddade är alltid gott men brist på annat hihihi
      Kram

      Radera
  2. Hej, så fina askar du har gjort, jag håller också på med lite kort, dock inte scrapbooking. Jag tillverkar egna kort handlar på Panduro, har inte sett dessa "tårtbitar" köper du dem på nätet?

    Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tycker om tårtbitarna. Jag tillverkar hela asken, ritar mallar och viker och fixar till dom, om det var det du menade?
      Kram

      Radera
  3. Så pysslig du är!

    Det ser ju nästan gott ut!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Allt blev jättefint Yvonne. Jag har ju redan sett allt på Skype:)) ha ha. Alla blev nog jätteglada över sina presenter:) Bra jobbat. Kramiz

    SvaraRadera
  5. Hej Yvonne! Så fina saker du gör. Kul att du blev nöjd med dina stämplar. Kram Anna-Lena, ROX Stamps

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna-Lena, stämplarna är lite "pricken över i:et" tycker jag.
      Kram

      Radera
  6. Så jättefina askar! Man vill ju nästan smaka på dom med ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Man kan alltid testa men tror att innehållet smakar bättre hihihi
      Kram

      Radera
  7. Så otroligt vackra tårtbitar!! Vad kreativ du är!! Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  8. Tack Elisabeth, kul att du tycker dom är fina.
    Det är roligt och avkopplande att hålla på och pyssla, tiden bara rinner iväg!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Å vilka härliga tårtbitar, verkligen smarriga ser de ut!

    SvaraRadera