fredag 1 november 2013

Helt Misslyckat.....

det blev det verkligen idag. När jag är sjuk så finns det ingen direkt matlust, så är det väl för de flesta? Men så var jag lite "piggare" och blev sugen på kladdkaka! Hittade ett recept där det, inte behövde vara ett par 100gr mörk choklad och massor med ägg i. Så jag rörde ihop smeten och tyckte att konsistensen var något konstig men sjuss in i ugnen. Ljuvlig doft spred sig in till soffan där jag låg och smaklökarna började vattnas, snart så skulle vi få något smarrigt att sätta tänderna i. Klockan ringde och jag går ut i köket, gissa om jag blir besviken, det ryker och smöret rinner ner på botten i ugnen!!! Kakan eller vad man nu kan kalla den för plockas ut och ser ut så här:
Den är 1cm hög eller om man hellre vill säga låg och stenhård!
Var tvungen att bryta bort en bit för att smaka och det var inte gott usch och fy.
Med den smaken i munnen försvann chokladsuget kan jag tala om hahaha
Det var väl bara att konstatera att jag var nog inte tillräckligt frisk för att baka än mindre att läsa receptet rätt, hade nämligen glömt strösockret!!

Ja så kan det gå.
Ska nog ta och göra om förkylningsreceptet som bloggarna widings gav recept på: varm öl med whisky, då kanske jag kan baka efter receptet i morgon hahaha
Tack alla andra som också gav mig tips hur man blir frisk
Trevlig helg
Kram
Yvonné

5 kommentarer:

  1. Hoppsan! Då måste du verkligen mått dåligt - så mycket gott som du brukar baka :)
    Fortsätt att krya på dej!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ett alternativ är att prova:
    Häll Å Vin!

    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men ajaj kära du. Du som bakar så goda saker. Nu är lilla vännen inte frisk. I morgon är en ny dag och säkert en friskare dag...får vi hoppas. Kramiz

    SvaraRadera
  4. Ojoj, en "stänkare" till så kanske du kommer ihåg sockret!

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Varm öl och whisky??? Ja, ska man dricka det så är väl ett bättre alternativ att bli frisk fort... för det låter riktigt äckligt!

    Hoppas att du kryar på dej snabbt!

    SvaraRadera