lördag 26 oktober 2013

Nynäshamn.....

I strålande sol åkte vi ner till Nynäshamn i ett litet ärende. Nu drog det ut på tiden, så själva besöket nere vid hamnen blev aningen för kort. Desto större anledning att åka tillbaka eller hur?
En stor båt hade precis lyfts upp på trailern.
Både butiken och restaurangen hade öppet.
Massor med fin fisk räkor musslor osv
Vi gick in i restaurangen, somliga satt ute i höstsolen men vi valde inomhus och titta ut hihihi.

Jakob åt bakad potatis med mycket Skagenröra
Själv åt jag pasta med musslor i gräddsås
Längtar redan dit igen och äta av den goda maten Mums

Kyrkan har en fin plats, lite högt upp.
Kvällen avslutades hemma hos "Vattenkoppsbarnbarnen" med ytterligare en jättegod måltid.
Svärsonen, hade varit till Taylor&Jones och gjort korv, fyra olika sorter. Det var lammkorv, en mycket god kryddad, en stark sort och en salsiccia. Det går inte att jämnföra med vanlig varmkorv när man äter sådan egentillverkad korv, verkligen jättegott.

Nu väntar en helg med arbete, för min del.
Trevlig helg
Kram
Yvonné















6 kommentarer:

  1. Fina höstbilder och god mat,Underbart värre det ju !!!!!

    Ha det fortsatt gott...Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket fint väder. Och vad gott det låter! Härligt!

    SvaraRadera
  3. Tur att ni fick så fint väder att njuta av. Och god mat att äta utav:) Kramiz

    SvaraRadera
  4. Låter som om ni verkligen roar er och njuter kungligt av god mat, precis som det ska vara!

    Tack för go' och peppande kommentar i min pysselblogg! Värmer mitt hjärta i detta höstruskiga väder!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag är en riktig korvgubbe, låter gott med "hemkört"!

    SvaraRadera
  6. Jag kan se att ni har en trevlig helg. Nynäshamn ligger fint. Var förr en del där i mitt arbete och trivdes bra. Hamnen med dess utställningar och restauranger är trevlig. KRam ELisabeth

    SvaraRadera