söndag 22 september 2013

Cykelturer Gardasjön .....

Igår var vi lite slöa fram till eftermiddagen då vi satte fart på cyklarna och trampade till Lazise.

Den gamla S.Nicolo kyrkan från 1200 talet
Fiskegubben som ger sig ut på kvällskvisten i hopp om att komma åter med fisk.
                                          Medans vi cyklar hemåt, den här gången utmed sjön.

                                I morse bestämde vi oss för att cykla liite längre än igår.
Vi stannade till hos cykelbutiken och köpte en trippmätare till min cykel Är man i Italien och kör, så hör det väl till att ha en sådan eller hur? Bägge killarna hjälptes åt att montera denna grej och sedan fick jag en genomgång hur den fungerade.
Ser det ut som jag fattar hahaha
Vi trampade i alla fall iväg ner till Sirmione som är i den södra delen av Garda sjön.
Tyvärr gick större delen av trampandet på stora vägen men måste ända säga att bilisterna tar en enorm hänsyn till cyklisterna, vilket vi var glada för.
Oj såå mycket folk det var i orten men så var det ju också söndag!
Inga cyklar slipper härfram, sa polisen som mitt i gatan stod!
Först efter den 1 oktober fick allmänheten ta med sig cykeln in genom stadsporten. Vilket jag är glad för att vi inte heller fick. Jösses sååå mycket folk. 
Jag hade kanske tänkt att vi kunde bada från de fina stenarna, som man ser om man kommer dit med båt. Men vi slank snabbt in på en tvärgata och följde vattnet och hamnade på en restaurang
Där åt vi våran första pizza i Italien på denna resa.
Det var så mysigt att bara sitta och titta på utsikten, så vi struntade i att vandra vidare till stenarna och badet. Man kan ju bli blöt, brukar Jakob säga hahaha

Vi gillar glass båda två men här blev det liite för mycket av den varan. Fanns hur många ställen som helst som sålde.
Flickorna här, stod innanför och ropade ut till kunderna!

Nej det fick vara för våran del och tog cyklarna och trampade hemöver.
Stannade i en ort 10km bort i stället, där blev det även en Cappucino.
När vi kom hem så hade vi trampat närmare 50 kilometer idag,
 kul med en trippmätare hahaha

Kram
Yvonné




.




5 kommentarer:

  1. Ser mysigt ut! Och blir ju en hel del motion samtidigt ;)

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att cykla!

    Än så länge trampar jag lite varje dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ni är ännu mera vältränade när ni kommer hem:) Det har blivit en del cyklande för er del:) Säkert roligt med tripmätare för dej:)) vilka fina bilder du tagit. Nu vill jag ännu mera till Italien:)) Kramiz

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder och så mycket god mat det finns i Italien !!
    Nu blev vi sugna att åka en resa dit framöver nåt år...

    Ha det fortsatt gott/Kram

    SvaraRadera
  5. Kan inte säga annat än att Italien lockar, men v i kommer inte iväg i nuläge. Tur att jag kan gotta m ig åt dina foton och texter! Kram Elisabeth

    SvaraRadera