lördag 13 juli 2013

Morgonens Tystnad.....

Är Underbar tycker jag.
Mina fötter blev blöta av morgondaggen då jag gick till jordgubbslandet och plockade de röda jordgubbarna. De hade mognat efter onsdagens regnande och de efterföljande dagarnas varma sol.

Det enda som hörs är småfåglarna som kvittrar och porlandet från vårat lilla vattenfall dit fåglarna kommer för att både dricka och bada. Lavendelblommorna drar till sig många insekter som surrar och flyger mellan blommorna i hopp om att finna något.

Långt borta hördes en dörr slå igen, kanske någon som ska iväg till jobbet eller kommit hem.
Annars är det tyst och vi ska sätta oss ute och njuta av detta, balsam för Själen.

Trevlig Helg och passa på att njut.
Kram
Yvonné

3 kommentarer:

  1. Jag håller med dej att tystnaden är underbar. D njuter man som mest:-) ni hade verkligen goda jordgubbar. Dom ser lila goda ut i skålen:-) o massor får ni. Ha en fin helg kära vänner. Vi längtar efter er:-)) Kram

    SvaraRadera
  2. Lugn och ro. Fridfullt och fint. Jag kan bara hålla med. Fågelkvitter och gärna en blå himmel också...

    Smultron har jag ätit idag, det är minst lika gott som den större varianten.

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Ja, så var det ju det där med skisser... ibland tycker jag att det är riktigt kul och inspirerande att skapa efter sådana. Men det är ju en smaksak, såklart.

    SvaraRadera