tisdag 16 juli 2013

Herrängs Fortsättning....

Efter lördagskvällens vackra solnedgång, vaknade vi till några regndroppar som smattrade på Annex taket. När frukosten var avklarad hade regnet försvunnit och vi tog en promenad.
En kort promenad och vi var nere vid havet igen, helt perfekt.





Vad gör vi i diket?
Jo plockar Smultron
och jag trädde upp på ett strå!
 Smultronstrån, det är väl barndomsminnen?
Vad fotar Jakob inne på en tomt som vi passerade?
Vi har hittat ett Getingbo! 
Under denna gren, brukar dom som bor där parkera sin bil, men nu är dom lite rädda att slå huvudet i boet!
Det har satt sig fast på en björkgren, har aldrig sett något sådant tidigare.
Visst är det vackert byggt.

Jag är rädd för getingar men dessa gjorde mig inget, det var såå intressant att titta på hur dom jobbade.
Undrar hur stort boet kommer att bli? Varför valde getingarna att bygga boet runt en gren? 
Vi kommer få vidare information av LoA hur boet blir.
Helt plötsligt var det något som prasslade i lövhögen och till slut kunde vi se den här lilla grodan.
Inte lätt att upptäcka.
Vi stannade till ännu en gång i Herräng och tittade lyssnade och fotade.
Träna kan man göra överallt
Skye Humphries
är läraren i gula tröjan, härlig energi.
Finns mycket att se om honom på YouTube.
Tycker det ser lite otäckt ut med detta huvud på cykeln!


Trevlig helg hade vi och att se så mycket dans, gjorde mig nyfiken på att vilja prova vid tillfälle.

Snart åker vi iväg igen och lyssnar på musik, Diggiloo, tror inte att det blir någon dans där, men vem vet hihihi

Kram
Yvonné





3 kommentarer:

  1. Det var ett långt inlägg:-) getingboet gillar jag inte. Jag fick en svärm över hela mig när jag var barn..så jag är livrädd för att bli stucken än idag. Men mäktigt var det.Smultronstrået såg gott ut:-) kram

    SvaraRadera
  2. Smultron, det har jag inte plockat alls denna sommar. Ni ser ut att ha det mysigt än om det såg lite kylslaget ut! Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder!

    Visst minns man " Smultronstrån "!

    Kram

    SvaraRadera