tisdag 23 juli 2013

E4 Norr Över....

Vi är äntligen påväg. Soligt i morse men så kom det mörka moln och den enormt tröttsamma Blåsten beståDenna sommar har det varit blåst blåst blåst så gott dom varje dag! Jag sliter med min cykel påväg till jobbet och hoppas på att få vinden i ryggen påväg hem. Icke sa Nicke, då har vinden vänt och det är motvind åter igen:-) Nu har vi passerat Uppsala och tagit första fikarasten hihi Det kommer bli många fika stopp, det är ju charmen med husbil. Stanna fixa fika medans chauffören kan inta ryggläge en stund. Molnen har blivit ljusare och det verkar som solen kämpar med att tränga igenom och lysa på oss. Vi möter en hel del husbilar, även många som åker åt samma håll som vi gör. Vinden känns i bilen och det blir lite parerande. Ändå har den här bilen en väldigt bra väghållning i jämnförelse med föregående husbilen. Vilket var en av anledningen till att vi bytte till detta fina Annex:-D . Någon bild kan jag inte åstadkomma, vet inte hur man gör. Testar för första gången att göra ett inlägg från min gamla mobil! Passerar Bejing eller som det heter: Dragon Gate, lyssnar på Buggar låtar men det är svårt att både bugga och köra bilen samtidigt hihi. Kram Yvonne

5 kommentarer:

  1. Jasså:-) Ni är redan på väg. Kör försiktigt i blåsten...o hälsa Cornelia om ni träffas. Vi ses snart..gulle dej/ni. Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag fick vara ledig idag efter söndagens låååånga arbetspass osv.
      Vi stannar till i Svartvik och äter, magarna kurrar, kurr kurr.
      Om hon kommer ska vi hälsa.
      Kram

      Radera
  2. Förrsesten...glömde tillägga att, själv sitter jag och trycker i mig lite kladdkaka...ditt recept..kladdig kladdkaka...huvvaligen vad goood den är:-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm din lilla rackare och det suktar du mig med som sitter i bilen och ingen god kaka har hahaha Den är ju bara sååååå god mums Vi kanske kan baka en tillsammans, jag blir så sugen hihihi
      Kramiz

      Radera