tisdag 21 maj 2013

Dags Att Skörda....

de första Rabarberna!
Idag när jag cyklade hem, tänkte jag på hur långt våra rabarber, kommit upp? Hoppade av cykeln och gick för att titta. Oj vad det växer!!!
Här har vi resultatet!
Första rabarberpajen för säsongen, ska det bli.
Visst är det gott?
I morse när man tittar ut så ser vi bara ett stort vitt träd!
Körsbärsträdet, dignar med blommor, det är sååå vackert just nu.
Jag längtar till torsdag, då är jag ledig och fredag, lika så.
Då ska jag bara vara i trädgården och påta, från morgon till kväll.
Ska bli så roligt.
Kram
Yvonné

8 kommentarer:

  1. Åh lyckliga dej som får göra rabarberpaj:)) jag tittade på våra rabarber igår men dom är för små än att plocka in. Men inte är det långt bort inte:)
    Vilket fint körsbärsträd ni har. Jättefint med så mycket blommor...love it:)) Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rabarberna, växer snabbt, så snart kan du göra något gott!
      Körsbärsträdet, har blivit skadat för många år sedan, då en stor björk föll ner på det och trots det, så är det så här vackert.
      Kramiz

      Radera
  2. Rabarber är super! Minns mammas!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske är det för att rabarbern är det första man kan skörda, som gör den extra god.
      Kram

      Radera
  3. Jag har också gjort rabarberpaj. I lördags, faktiskt. Det är superdupergott med rabarber!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det mums, en klick av grädde eller glass är bara bonus!
      Kram

      Radera
  4. Så gott och vackert på samma gång. Kan känna krispigheten när jag såg fotot. Ha dé! Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krispigt och lite surt hihi det är så rabarberna får mina smaklökar att vattnas, mums.
      Kram

      Radera