onsdag 16 januari 2013

Usch Vilka Olyckor....


Vad är det som händer ute på våra vägar? Är det den aggresiva körningen, "jag ska först", inte vilja släppa fram sina medtrafikanter, stressade trötta förare, slitna dåliga däck, eller en kombination av lite av varje kanske? Vilken rysare för dessa små personbilar, som hamnade mellan långtradarna! 
Jag markerade bara denna sida om man vill titta på hur det såg ut från platsen i Skåne.
http://www.expressen.se/tv/nyheter/inrikes/nya-bilder-fran-den-gigantiska-masskrocken/

Nu på förmiddagen, har det tydligen hänt en olycka med tiotal bilar inblandade på E4:an vid Iggesund/Hudiksvall!

Så var det städerskan, som  tog sig en tur, mitt i natten med Saltsjöbanans tåg och körde in i ett hyreshus! 
Vilket uppvaknande, kan man lugnt säga eller hur?

(bilden är lånad)
Ingen i fastigheten blev skadad, däremot hon som körde och vistas nu på sjukhus.

Hua vad det händer grejer.
Nu ska jag strax iväg till jobbet och önskar er andra en trevlig dag, trots det jag berättat om!

kramizar
Yvonné



5 kommentarer:

  1. JA det händer alldeles för mycket!

    Många skyller på väglaget men jag anser att det helt och hållet beror på förarna!

    Nästan alla kör för fort!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja usch så hemskt. Trodde nästan jag hamnat i en film när jag såg krockarna. Inte klokt!! Vad händer..eller hur? Man undrar som sommardäck var orsaken?. Ha det bra på jobbet. Kram

    SvaraRadera
  3. Lennart: Visst är det dom som framför fordonen som bestämmer och ska anpassa sig efter väglaget. Det blev jag lärd.
    Dessan: Det var en bra liknelse, som i en film!
    Kramizar

    SvaraRadera
  4. Ja, det var mycket som hände på en gång där hos er i Sverige! Följer med nyheterna extra mycket då min make är svensk (men vi bor i Finland). Har svärmor, svärfar, makens syster med familj, makens barn från tidigare äktenskap och en massa vänner runtom i Sverige.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carita: Ja det blev mycket olyckor på olika håll tätt följda av varandra. Nu säger dom Nyheterna att hon, som körde det "stulna" tåget har blivit friad. Vilket känns bra men nu ska man leta reda på någon annan, som är "skyldig" till olyckan! Det är tragiskt när det händer så mycket.
      Yvonné

      Radera