torsdag 13 december 2012

Stockholms Julbelysning...........

Igår tog jag en vända till den Kungliga Hufvudstaden för att fota årets Julbelysning.
Började med en fika ihop med en god vän, som jag träffade.

Efter fikastunden, hade det blivit så pass mörkt ute, att belysningen syntes bättre och kom till sin rätt.
Började med att fota Klarabergsgatan, som hade samma belysning som förra året.
Drottninggatan,
hade en ny belysning i år.
Nere på
Sergel Torg
hade dom byggt in sina marknads stånd. Det var inte i min smak precis!
 
    Biblioteksgatan
hade också samma belysning som förra året
Vad denna "grej" ska kallas för, som hängde inne i Gallerian , vet jag inte!!
I mitt tycke bland det fulaste jag sett!!
Vid Obelisken var det samma, som förra året.
Regeringsggatan
hade fina stora lampor
NK´s fasad


NK´s skyltfönster
med olika sagor
Bullerbybarnen, som åker skidor
Pippi
bakar pepparkakor

                                               Tant Brun Grön Gredelin och Fabror Blå
Tomten
                                                                Granen inne på NK
Julmarknad i Kungsträdgården
                                                                          Skridskoåkare
Bron borta vid Operan
Långt där borta den 40 meters höga granen.
 
Så såg delar av Julbelysningen ut i city detta år.
 
Kram
Yvonné
 
 
 
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder joy:) Stockholm o julskyltningen eran är så fantastiskt fint:) NK:s skyltning är oxå helt enormt....tycker jag ialla fall:)) Fint det blev m stjärnlinsen:) Kramiz

    SvaraRadera
  2. Så mysigt att få se. Det är minsann inte varje år man är inne i Stockholm för att trängas och se på belysningen. Ha en fin 3:e Advent. Kram

    SvaraRadera
  3. Stockholm är underbart, fina bilder

    SvaraRadera