onsdag 7 november 2012

Solens Upp Och Nedgång.....

I morse till frukosten, när det fortfarande var mörkt ute, sa dom på radion att solen går upp 7,25 och ned 15,37. Vilken upplyftande nyhet så där tidigt på morgon!
Vilket innebar för min del: att jag tar mig till jobbet när solen ännu inte har gått upp. Och när jag slutat, så har solen redan gått ned ha ha ha. Det vill inte jag höra, när ögonen knappt har hunnit vant sig med lampans sken över frukosten.
Letade mig ändå fram till fönstret och tog den här bilden. Här kan man skönja att solen är på väg att bli till en ny fin dag, genast kändes det bättre...

I morgon slipper jag höra det på radion  hihihi för då är jag ledig och kan sova längre. Tills solen i alla fall har varit uppe både 1 eller kanske till och med 2 timmar, vem vet! Även fredagen inbjuder till en sovmorgon, då det är ytterligare en ledig dag för mig.
Kanske något av dessa godisar slinker ner i våra magar.....
Kram Yvonné


8 kommentarer:

  1. Ja nu går vi in i mörkrets tid,inte vad vi gillar direkt,men hoppas det går fort !!!
    Det vänder som tur är om en dryg månad och
    då får vi se fram mot ljuset igen !!

    Ha det gott.......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt att det vänder, "snart" man kan se "ljuset i tunneln" lååångt bort!
      Kram

      Radera
  2. Här har det också varit en mörk och mulen dag, även om vi har det varmt. Ha dé!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu "lyckosar" har som sagt det varmare hihi Njut åt oss också
      Kram

      Radera
  3. Visst är det trist när det bara är mörker. Men det dröjer inte länge så vänder det:). Hoppas du får en mysig helg,. Med massor med godis..ha ha. Jag måste fixa en ny webbkamera. Min har pajat:(.sen ses vi:) kramiz till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mörkret gör en trist och trött. Kanske därför vi "int flytt" till norr men å andra sidan har ni snön som gör det så mycket ljusare.
      Ja skaffa en ny kamera så vi får se varandra snart igen hihihi
      Kramiz

      Radera
  4. Här har vi samma tider för ljuset och mörkret.. Jag tyckte nog att november månad i SVerige var det jobbigaste månaden på året.. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt med samma tider, jag minns det också.
      Det är snart min födelsedag, så kanske därför tycker jag inte att just november är en trist månad, men mörkret i allmänhet är jobbigt.
      Kramiz till dig

      Radera