torsdag 8 november 2012

Shopping och Uppsägning....

I morse vid frukosten (solen hade varit uppe 2,5 timmar redan, med tanke på föregående inlägg!) var tv:n i köket på och några tjejer gjorde kola och berättade att dom hade en kolafabrik på Söder i Stockholm. Spännande, tänkte jag, som är en liten godisråtta och älskar att bland annat att göra egna godisar.
Hade några ärenden i den Kungliga Hufvudstaden, bland annat till Flockers Snörmakeri på Hornsgatan, dom är Hovleverantör! Fast det kunde man kanske ha räknat ut med tanke på alla vackra band och tofsar, som finns i denna lilla butik. Det är sååå mycket fint att bara titta på, värt ett besök även om man inget ska handla. Men jag var på jakt efter något att sätta på den lilla lampskärmen, som jag gjorde för några dagar sedan. Det är något som saknas på den, speciellt när den är tänd, då blir det ett lite kallt sken, tycker jag. Hittade den här stora bollfrans, från Frankrike, fantastisk kvalité enl den manliga expediten.
Den ska så småning om sättas fast på skärmen.
Därifrån, kunde jag inte riktigt styra över mina egna steg, utan det var som om skorna bara drog sig längre och längre bort till Nytorgsgatan och:

Där inne sitter tjejerna från morgonens tv program, i sin Kolafabrik, Pärlan!!
Nu måste jag naturligtvis kliva in hihihi
Här inne spelas det lite dov jazzmusik och tjejerna är såå fina i håret med sina 30-tals frisyrer. Här kan man även slå sig ner i soffan med en kaffe, men det var inte aktuellt för mig, idag.



 

Med en påse i min hand, innehållande 11 olika sorters kolor och en Födelsedagspresent, som jag själv har inhandlat, från Jakob ha ha ha Lika bra att köpa själv, så får man det man vill ha eller hur hihihi.
Gick jag återigen ut i det duggregniga Stockholm.
Denna gång var jag påväg till mitt gamla jobb, för att skriva under min uppsägning!
Det var några månader sedan jag "slutade" men jag har haft tjänstledigt, men tycker att det finns ingen anledning till det, eftersom jag trivs såå otroligt bra på mitt nya arbete.
Fick en stor vitt vacker Azalea i en fin fyrkantig svart kruka.
Den gör sig fint på den turkosa duken, hoppas bara att den klarar sig här hemma!
 
Kram
Yvonné

2 kommentarer:

  1. Kul att hitta sånna spec butiker. Snyggt bollfrans. Jag gillar denna färgen du valt:) kul att vara inredare o fixa till , eller hur? Oj så farligt gott m en kolabutik:) förstår att du handlade:) kram

    SvaraRadera
  2. Kolabutik låter nästan farligt... Kul att du trivs så bra på ditt nya jobb. Ha en bra helg. Kram

    SvaraRadera