torsdag 6 september 2012

Våran Första Elmia Dag...

är till ända.
Den började med strålande solsken när vi lämnade Sannabadets parkering och Sir Nogger, gosade ner sig i sängen och lovade att se till Annexet medans vi var inne på Mässan. 
"Kom inte hem för tidigt bara, för då måste jag vakna" så gick nog hans tankar när vi stack iväg!
Bilarna fortsatte att rulla in på parkering och vi tog schuttelbussen bort till entren.
Oj vad stort det har blivit sedan vi var här sist.
Jag var kanske inte såå intresserad av att besöka Elmia men med facit i handen, har det varit riktigt roligt.  Det har varit kul att titta på olika modeller och jag måste säga: vi är mycket nöjda med den bilen vi har! 
Har upptäckt en ny sak i våran bil, efter att ha stått och tittat på en Demofilm: det är att vi kan dra vårat solskydd i framrutan, dels nerifrån och även uppifrån! Tror inte ens att husbilsförsäljaren, som sålde bilen till oss, visste det! 
Vilka Stora husbilar det finns, herre jösses! Både långa och höga! Inget för mig, jag som är så orolig att vi inte kommer under viadukter med den bilen vi har ha ha ha
Jakob funderar nog på om det behövs ett extra långt skaft för att tvätta rutan på denna Carthago? 
Det här är Carthagos nya modell med ett garage för en bil.
Carthago, har fått till en sovrum, där man kan stå upprätt i, tack vare att taket är förhöjt i den bakre delen. Till skillnad mot en del andra modeller med bilgarage, där man får huka sig ner/snudd på vika sig, för att komma in till sängen, alltså inte kunna stå upprätt! 
Själv skulle jag inte köpa en bil där jag inte kunde stå upprätt i, men smaken är som baken, delad.
Tur är ju det eller hur?
Sedan har Burstner kommit med en gigantisk framruta.
Visst har man en otrolig "utsikt" genom framrutan!
Snudd på så man får "ducka" när man kör under en bro ha ha ha.
Vi hade en Adria Vision tidigare med en stor ruta och det var underbart att titta på bergen när vi var i de områdena och körde. Annars var solskyddet oftast nerdraget, pga att det blev ganska varmt.
Jag har sagt att den här bilen vi har nu, är toppen. Men vill ändå byta till en annan, knäppt eller hur? Men tänker att så småning om, så kanske man vill ha en mindre bil, som är lite enklare (för mig) att ratta omkring med. Så vi tittade på olika modeller på Vans. Knaus hade en rolig "toalett/dusch rondell" det var som svängdörrar alt "lustiga huset" vet inte om det var praktiskt eller inte men ganska smart ide, som gav ett större golvutrymme mellan bo och sovdel.
När vi var påväg tillsammans med Noravännerna för att fika.  Hörde jag någon ropa:
Hej Yvonné
där stod både Maggan och Lena, två av "mina" bloggvänner med sina respektive!
Tänk att man kan springa ihop, bland alla dessa besökare och att ni kände igen mig, bra gjort tjejer! 
Kul att ses "live" efter att ha läst era härliga bloggar.
Vi kanske syns i morn igen och kan prata lite mer.
Nu är det kolsvart ute, månen har inte visat sig, däremot smattrar det lite på taket av regnet.
Vi mumsar på björnbärspaj och vaniljsås mums mums

I morn, ytterligare en dag på mässan, det var ju så roligt hihihi

Kram
Yvonné




4 kommentarer:

  1. Alltid kul att titta in i olika modeller! Och kul när man känner att man trots alla fina bilar är nöjd med den man har! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, tänk om man köpt en ny bil och är missnöjd! Men det är vi absolut inte :)

      Radera
  2. Oj vad ni fick mysa där bland olika husbilsmodeller:-) Du sa inget om ni shoppat nåt tillbehör till Annexet ? Men det kanske kommer:-) ha det gott. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var riktigt roligt att titta runt. Inte mycket tillbehör har shoppats.
      Kram

      Radera