torsdag 5 juli 2012

Igår Och Idag

Vilket väderskifte! Igår tidigt på morgonen lite grått men efter någon timme strålande sol.
Var ute i trädgården hela dagen. Det är balsam för själen när jag kan påta runt i min egen takt, utan att känna att det "måste" göras. Visserligen, är det ganska mycket, som borde göras, men det blir när det blir. Rabatterna sköter sig själva numera, det är ogräset, som ska tas bort, men växer allt ihop tillräckligt mycket så ser man inte så mycket av ogräset ha ha ha
I grönsakslandet, har jag inte varit och rensat på ett tag. Gissa om jag blev förvånad, när jag lyfte på den vita markduken, som låg över gurkplantorna och kunde konstatera, att där fanns inte tillstymmelse till plantor kvar!! En enda liten liten kvist stack upp, förmodligen har de äckliga bruna sniglarna ätit upp allt.

Gårdagens lunchsallad med persika tomat och mosarella, salladsblad och jordgubbar hämtade jag in från trädgården, mums mums

Solen värmde gott

Rätt som det var, fick Nogger besök av en svart vit katt
men tydligen så avvisade han den!

I morse endast +15gr och mulet, varför försvann solen, jag är ju ledig även idag?
Såg att blåbären började bli mogna och några hamnade i frukost tallriken.

men det var lite kyligt att sitta ute och äta!

Borde ta och dra på mig jobbar byxorna och rensa lite i rabatten på framsidan av huset. Men det finns ett annat alternativ och det är att bli kvar inne och göra klart dvd:n från Turkiet resan.
Dagen är lång, kanske det blir båda sakerna!

Kram
Yvonné






3 kommentarer:

  1. Det gäller att hinna med allt eller hur?:) dom roliga sakerna gör man hellre än rensa ogräs;)vi har haft soligt i fint i flera dar nu här. Ikväll var det rent varmt o skönt;) härligt. Kram till dej

    SvaraRadera
  2. Vacker trädgård,, vad trist att sniglarna kommit till dina plantor.. Det sägs att det går fort när dom väl är där.. Frukosten såg somrigt ut! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sniglarna "far fram" med ett rasande mumsande, dom rensar mycket, tyvärr.
      Kram

      Radera