torsdag 7 juni 2012

Allergi Eller Förkylning Och Golf!!!

Ja hur ska man kunna vet vad det är man har drabbats av?
När jag var till doktorn på morgonen och passerade spireabuskarna kännde jag av den starka doften och började hosta direkt. Trots det jag berättade, kunde inte säga: att det var allergi? Allt såg nämligen bra ut i slemmhinnorna men det hörs att jag är täppt i näsan och hostar. En näsodling togs, fyy så otäckt det var! Troligtvis, har jag aldrig blivit riktigt bra från mina bihålsproblem, som jag hade i höstas och att det nu är såå vansinnigt mycket pollen och smuts i luften, som gör att jag mår som jag gör. Har kvar av nässprayen från i höstas och den ska jag börja med nu, håll nu tummarna att jag blir ok tills på tisdag!!!
Efter läkarbesöket, åkte vi till golfbanan och spelade ihop med våra vänner. Ingen värme var det men när solen kom fram kunde ett lager kläder tas av!
Det värmde gott med kaffet efter 10:e hålet.

Var ute och fotade våra Vallmon, som är såå vackra.
Tänk om dom kunde hålla sig i flera veckor, önsketänkande.
Visst är det fantastiskt att dessa gröna ludna knoppar öppnar sig och vecklar ut en sådan stor blommar.







Kram
Yvonné

2 kommentarer:

  1. Har du testat Nasaleze, fr hälsobutiken eller Apoteket. Det är en typ nässprey fr tall. Den funkar jättebra för mej o min allergi. Inte roligt att må risigt. Parken här i Paris är superstor som du sa...och jättefin:) tack för alla tips vi fått ev dej. Kram o krya på dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessan: Tack. Jag använder Nasonex som jag hade kvar från bihålsinflammationen.
      Ja visst är parken stor och fin och kanon med cyklarna. Vi cyklade till Metron, inte inne i själva Paris. Tyckte bilisterna var lite hänsynslösa mot cyklisterna.

      Kram och fortsätt utforska staden.

      Radera