fredag 25 maj 2012

Vardags "Lyx"....

Vilken överraskning, att bli hämtad med bil, igår, från jobbet kl 15.30, istället för att åka bussen hem!! Det kändes verkligen Lyxigt. Det fanns en anledning, tyckte Jakob, eftersom vi skulle bort på middag kl 18. Vi tog cyklarna och trampade iväg, det var som om det var riktig sommarvärme, underbart. Middagen vi fick var såå god. Sparris med vitlök och ost i ett foliepaket, som varit i ugnen, mums. Sedan blev det grillat med tillbehör och rabarber/jordgubbspaj med glass till efterrätt. Gissa om vi var mätta. Det kändes lite "lyxigt" att vara på middag en torsdagkväll med god mat och vin.
Idag har jag varit ledig och det har inte varit ett moln på himlen, på hela dagen. Härligt härligt.
Jag har planterat blommor i krukorna
                                         Gått barfota i gräset hela dagen, Lyxigt tycker jag.
Den första stora röda Vallmon har slagit ut idag
Även den här lila bollen, som jag glömt namnet på?
Något med lök???
Våran lilla damm har satts igång för första gången i år, men själva fallet ska startas under morgondagen.
Visst får man kalla det för lite "vatten-lyx" hihihi
Fåglarna har flera "vattenhål" i trädgården, i form av olika vattenbad, som dom kommer till och dricker och badar.
Det är roligt att se hur dom flaxar omkring i vattnet och putsar sig.

Önskar er en Trevlig Pingst helg
Kram
Yvonné

2 kommentarer:

  1. Åh, så härligt det ser ut! Trevligt med skjuts hem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katarina: Jag älskar våran trädgård och har inga som helst problem att "bara vara hemma" och njuta av den och idag släpps vattnet på, snart!!
      Kram Yvonné

      Radera