onsdag 1 februari 2012

Svårt Att Sova.....

Tänk att det ibland ska vara såå svårt att sova, om nätterna!!
Har nu haft 2 sådana nätter efter varandra. Trött, sömning och går till sängs. Så när det är sååå nära till att jag somnar, då vänder det och jag vaknar. Det kryper och rycker i benen, och svårt att ligga still. Nattvandrare, är jag vid dessa tillfällen, men håller mig inomhus! Masserar benen med lavendel olja och dricker mjölk, upp o ner , fram och tillbaka i sängen ha ha ha Tur att Jakob har så god nattsömn och inte blir störd av mig.  Somnar först vid 4 tiden på morgonkvisten. Det är lite tröttsamt måste jag säga att inte få sova på nätterna. Speciellt de gångerna när klockan ska ringa vid 5/6 tiden! Dagen efter känns det som lätt träningsvärk och smårycker i dom.
Restless legs, sa en läkare, sådär i förbi farten, för flera år sedan, att jag hade. Men kanske att jag ska ta och ringa min doktor för en liten koll, för just detta? Får se hur jag gör, man ska ha tid att gå dit också . Börjar jobba kl 15 så det blir inget läkarbesök idag inte ha ha ha.
Kram Yvonné

3 kommentarer:

  1. Det finns medicin att ge mot restless legs. Min mamma fick det och det försvann. Jag kommer inte ihåg vad det var. Kan ha varit en ytterst låg dos av Parkinson medicin, men som sagt kommer inte ihåg hur det var. Men det finns alltså någon medicin.
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Usch det låter inte kul...
    Sifrol för behandling av Parkinsons sjukdom och även för behandling av restless legs syndrome. Har inte själv de problemen men vet en del som använder detta med bra effekt.
    Lycka till hos doktorn.

    SvaraRadera
  3. Tack Leena och Anna för svaren som ni lämnat. Ska "kanske" ta itu med det nästa vecka? Hinner inte i morgon då jag är ledig och jobbar sedan helgen. Drar mig för att ringa doktorn, tänker alltid: det går nog över snart ha ha ha
    Kram Yvonné

    SvaraRadera