tisdag 7 februari 2012

Ledig Läser Städar Tisdag....

Tisdagar har varit sådana dagar när Jakob har fullt upp. Först på morgonen/fm åker han till golfhallen och slår lite bollar och löser lite "världsproblem" med sina kompisar. Vid 13 tiden åker han iväg igen och då är det till sjukgymnasten. Om jag är ledig en tisdag, innebär det att jag har mkt "egen tid" och göra "lite som jag vill" hi hi hi Det är det som är bra med oregelbunden arbetstid!
Min dag: Sotaren kom tidigt, redan 8.30, alltså ingen sovmorgon, i alla fall ingen lång sådan! Dammsugaren, kom ut från skåpet och fick vara verksam en stund. Det blir ganska mycket flygande fjun från Nogger, när han rusar runt runt, så dammsugning behövs jämnt, verkar det som. Några tvättmaskiner kördes och hängdes.
Det är nu Egen Tiden kommer, passade på att fortsätta läsa boken:
Har lånat den från Biblioteket.
Det har även gjorts film på den, som jag inte har sett. Vi är dåliga på att gå på bio. Man kan låna filmer från Biblioteket också! Tror att jag ska ta och göra det när jag har läst den här klart.
Tycker mycket om Italien, där hon just nu befinner sig och sedan kommer hon tydligen till Indien. Även det landet gillar jag (har bott där i 1,5 år) så det är något visst med
 "I India land bak himalayas rand, där händer det konstiga saker ibland"
"Han trollade så att ett berg kunde bli, en fettisdagsbulle med vispgrädde i"
Hmm man kanske ta och göra i ordning var sina sådana?? Jag har hittills ätit 7st!!
Är det mycket mån tro? Allt är relativt eller hur ha ha ha

Dagen har varit mulen och temperaturen är -2,5gr.

Kram
Yvonné






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar