söndag 19 februari 2012

Jakob Är Hemma Nu...

Jag har tagit semester ett par dagar för att finnas till hands, om, Jakob behöver ett x-tra handtag!
Så i morse var jag uppe "tidigt" och körde bort snövallen med snöslungan, som plogbilen hade lagt så fint framför våran infart. Skulle det frysa på senare, så är det nästan omöjligt att få bort den då. Lika bra att göra det på en gång. Även sandat på infarten, så man kan gå ut och hämta posten utan att behöva sätta på sig skridskorna hi hi hi. Alla fågelmatarna är påfyllda. Jag har liksom haft ett litet "program" att följa när Jakob inte har kunnat fixat allt själv, lika bra att man sköter sig!! Han är duktig på att peka med sina kryckor annars ha ha ha
Nu har det har slagit om till +3gr och snön är såå himla tung att jobba med. Vilket jag blev varse när jag drog ner snön från altantaket och skulle skotta bort den!!! Jösses, det är tur att man inte behöver skotta överallt!

Ja som sagt. Jakob, blev hämtad från sjukhuset av sonen på fm och kom hem, pigg och glad, som en speleman tra la la la laaa! Han har mkt mindre ont denna gången, vilket är jätte skönt.

Kram
Yvonné

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar