onsdag 21 december 2011

Super God SenapsSill

Hädan efter ska jag inte köpa Senapssill, utan göra denna Super Goda.
Här kommer
Receptet
Abbas 5 minuters sill 420gr
0,5 dl gräddfil
1 dl majonäs
3 msk dill
3 msk  purjolök
1  äpple
1,5 msk söt stark senap
2 msk grovkornig stark senap
1 tsk socker
salt o peppar

Häll av lagen från sillen och skär i små bitar
Finhacka äpple purjo dill
Blanda allt i en skål, utom sillen o rör om
Smaka av med salt o peppar och sist ner med sillen

Tack Bebban, min arbetskompis, för detta super goda recept, som jag delar med mig av till alla andra här.

Tur att jag ska jobba idag, annars hade jag nog ätit av den här sillen, redan!!!

Lycka till

Kram
Yvonné




1 kommentar:

  1. Jag har gjort svartvinbärssill!! den gick inte heller av för hackor!!
    Hälsar Ingrid som hittade länken till dig på Husbilsklubben.

    SvaraRadera