fredag 9 december 2011

Skön Ledig Fredag....

Det har varit lite x-tra skönt att vara ledig idag. För vi hade Julfest med jobbet igår kväll!!
Det märks att jag inte är 25 år längre och kunna vara uppe sent eller om man hellre vill säga, tidigt, och med vin i kroppen, skutta upp som en lärka följande dag ha ha ha 
Vi hade julfesten på en restaurang med jättegod 3 rätters middag. Mumsigt var det med en SkagenToast, till varmrätt åt jag en perfekt stekt stor filebit med potatiskaka och en god sås och desserten var en vit chokladmousse/pannacotta med bär och drycken blev ett par glas rött vin.
Ja det var en jätte trevlig rolig kväll. Underbart när man får skratta så tårarna rinner ha ha ha
Dessutom Toppen, att inte börja nalla på julmaten redan, det tycker jag att man får nog av under julhelgen, och spar mig tills dess!
Lampan släcktes vid 1.30 för min del, tror att en del andra släckte lampan något senare eller tidigare ha ha ha.
Vädret idag har inte varit något roligt med allt regn som kommer ner. Vilket också gjorde att jag fick en x-tra lång sovmorgon!! Frukost lunch och lite fika.
Letade fram min gamla oljerock, inte värst snygg men en kanonjacka i detta regnväder måste jag säga. Sedan gav jag mig ut på en 45 minuters promenad och kom fram till min underbara Massage Lina. Jo, jag var ganska blöt när jag kom fram, vilket hon fick ta del av när vi kramades!
Massor med ljus hade hon tänt i rummet och jag fick sjunka ner på madrassen och blev ombäddad med handdukar. Därefter följde en oljemassage, oj oj oj sååå ljuvligt det kan vara att få bli ompysslad en stund. Hon inte bara masserar utan hon håller även på med healing och idag frågade hon om hon fick testa avslutningsvis med Tibitansk klangskål? Jag är öppen för allt och tycker det är spännande med lite, spooky!
Det var första gången som jag kom i kontakt med sådan skål. Det var intressant att få känna på, hur de olika klangerna gav vibrationer i kroppen, där hon placerade skålen och som kom fram när hon slog på den.Tror inte att jag ska ge mig in på att förklara något mer, för det kan jag nog inte heller ha ha ha Men det ska bli intressant nästa gång jag får massage och känna, om o hur det har ändrats.
Sedan är det väl som så mkt annat att man som person är olika mottaglig för beröring massage healing osv osv Det som hjälper en person behöver inte hjälpa den andre. Men helt klart är, att det fanns några ömma punkter på kroppen ha ha ha vilket jag redan har lite träningsverk från!!
För massor med år sedan, då pratar vi om många år hi hi hi gick jag till en spåkvinna, det är också lite spännande. Det hon sa, stämmde in och då pratade hon inte om vad som skulle komma , utan om det som varit och det som var just då. Visst är det väl spännande att få hör hur ens framtid ska komma att se ut?! Men då tror jag i alla fall, att man försöker medvetet eller omedvetet leta efter det som blivit sagt. Inte vet jag men spännande är det i alla fall eller?
Sedan har vi, Jakob o jag, varit på en seans!! Det kan man snacka om spooky. Vi var fyra stycken som gick dit tillsamamans, killarna var måttligt intresserade att följa med in i lokalen. Men dom gjorde det ändå. Då fick Jakob av oss fyra, kontakt med sin avlidna mor! Han som dessutom inte tror eller är intresserad alls av sådana saker och satt lite halvsovandes i hörnet när mediumet fick kontakten ha ha ha. Det vart ett intressant middags samtal efteråt, vill jag lova! Så det kan bli.

Snart är det 3:e Advent och inte en snöflinga i sikte, det är förresten mörkt ute men ändå! Vi kan inget annat än att vänta o se vad vädret blir framöver.
Granen, är inköpt men står fortfarande ute i boa! Hade tänkt tagit in och klätt den idag men grankänslan har inte infunnit sig riktigt! Kanske tills nästa helg ha ha ha
Undrar om det är någon, som tagit in sin gran än??

Snart dags för middag

Kram Yvonné

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar