tisdag 20 december 2011

Kungliga Hufvudstadens Julbelysning

Det blev en resa till den Kungliga Hufvudstaden för att titta på Julbelysningen.

Här på Skeppsbron


står den enormt höga Granen!!!




Den där Polkagris stången skulle räcka länge!!!!

Imponerande gran

Den här belysningen, finns på ett hus mitt emot granen.


Från Skeppsbron,
hamnade vi i Kungsträdgården och det strömmade ut julmusik från högtalarna och skridskobanan hade många besökare. Vi var dock åskådare och lyssnade på musiken!!!



Varuhuset NK´s fasad

NK´s gran inne, såg ut så här
 Julens fönsterskyltning som NK har, tycker jag brukar vara så fin att se, men i år var jag inte så imponerad, tyvärr.
"Hjälten Tomten"
Figurerna ser lite konstiga ut i ansiktet!!


Drottninggatans belysning var fin
med de stora lampkronorna
Ser ni Jakob med kryckorna i det högra hörnet på bilden?


Kungsgatan 100 år
Njaa, inte min favorit


Den rosa belysta byggnaden längst bort
är på Stureplan.
Där fanns inte mycket till belysning, tog inte ens ett kort där!!
Förra året, har jag för mig, att fasaden var väldigt vackert belyst?!
Nåja
Vi fortsätter till
Biblioteksgatan med den röda mattan
Här var det fint tyckte vi


Varuhuset Åhlen´s fasad
ser ut så här

Det var fint med de röda kulorna tvärs över gatan


Inne på Åhlen´s
slank det ner lite go saker i våra magar!!!


Känner ni igen dessa 2 kvinnor?
Dom var där och signerade sin almanacka

Kvar återstår
Sergels Torg, glas obelisken

Dessa har jag nog som mina favoriter



Så ser en del av Stockholms Citys Julbelysning ut i år

Kram
Yvonné o Jakob








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar