fredag 16 december 2011

Kom Med En Idé....

ang Kylskåpet!!!
I morse var vi uppe med tuppen!! Fast inte med den som galer så där ruskigt tidigt, vi valde 9-tidens tupp ha ha ha.
Iväg till shoppen för att handla mjöl socker köttfärs osv osv Jag är ju ledig  i dagarna 3! Och då ska det fixas lite inför stundande helger. Som jag tyvärr inte får ta del av såå mycket pga att jag jobbar hela julhelgen!!! Men det är en annan sak....
När vi kom hem med våra kassar och grejerna skulle in i kylskåpet, så vill jag att det hamnar i "rätt ordning" i kylskåpet, så man slipper flytta runt det, som ska fram senare i veckan. Ni fattar säkert vad jag menar.
Det ena ger ju oftast det andra, så jag började med att städa kylskåpet. Kanske det hade varit smartare att gjort det innan vi handlade, men det brukar vara ordning där i ändå. Men det är bra att gå igenom lite x-tra.
Nu till det som jag undrar om ni har en bra idé om. Vad gör ni med tuberna, som ligger ner och har en tendes till att vilja läcka? Lite lagom kletigt, speciellt från tomatpuren. Kanske det är jag, som är dålig på att dra åt tillräckligt hårt?!
Har ni dom stående i en burk eller??? Kom med ett tips

Jakob är på sjukgymnastik och kommer hem snart. Julmusiken är på och jag ska börja fixa i köket. Kanske dofterna sprider sig via Bloggen till er hi hi hi

Fortsättning följer

Kram
Yvonné


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar