måndag 12 december 2011

I Mörkret

Så syns vi absolut mycket mycket bättre med Reflexer på oss!
När jag åker till jobbet, så tar jag ibland bussen som går vid 6 eller 7 tiden. Då är det riktigt svart ute.
Bussen gör en liten sväng runt här i området, innan den kör ut på den större vägen. Man har inte så mycket för sig när man sitter där i bussen och stirrar ut i mörkret. Så jag började att räkna, hur många som kliver på och hur många som har reflex på sig eller på väskan. Inte är det så många, som jag skulle vilja att det vore som använde det.
I morse var det 22st som klev på och av dessa var det 9 som hade reflex. Här om morgonen var det 36st som klev på och 9 med reflex.
Själv har jag 2st som dinglar, en på var sida och ibland även ett band på armen! Jakob, går med en reflexväst på sig.
Alltför många går utan reflex och många är dessutom hundägare, som är ute o rastar sina små o stora kära fyrbenta "familjemedlemmar". Inte ens dom har reflex på sig!!
För något år sen, kom jag hem med bussen senare än jag tänkt och upptäckte att jag inte hade reflex i fickan. Gick då in på matbutiken, där det även finns en Post, det var den enda som var öppen, och frågade om reflex? Kvinnan i butiken tittade på mig som om jag hade kommit från Mars Reflex, vad är det, ungefär så blev svaret!! Det behövs väl inte när det finns gatubelysning. Hmm visst finns det belysning men inga trottoarer där jag går. Så är det nog för många, finns det lampor så behövs inte reflexer eller??
Det är ju ett enkelt och billigt sätt att hjälpa bilisterna att se oss eller hur?

Oj nu blev det många gånger som ordet Reflex nämns, kanske kanske det gör så att fler använder dem.

Kram Yvonné, som inte är självlysande ha ha ha

PS I morgon är det Lucia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar