torsdag 8 september 2011

Torsdag morgon 7:e dagen Lago Maggiore

God Morgon
Igår åkte vi från norra delen på Lago Maggiore, utmed vägen som går precis nere vid sjökanten. på västra sidan. Säkert väldigt vackert om man kan njuta av allt det fina runtomkring förståss! Vilket inte jag är såå duktig på när vägen är väldigt smal! Satt mestadels med en näsduk framför ögonen o tyckte inte alls att det var roligt, men det fanns inte heller någon annan väg att köra så.... 
Vi fick möte med en husbil på ett ställe där det var x-tra smalt och Pang sa det i sidospegeln. Strax efter kom vi till ytterligare ett smalt ställe och då smällde det till i den andra sidospegeln som tog i bergsväggen!! Det är tur att sidospeglarna är fjädrande och viker in sig vid sådana här smällar, endast en ordentlig repa på lampan under sidospegeln, som tog i berget blev det. Jakob är duktig att köra och har en ängels tålamod med att ha en halft hysteriskt gråtande "käring" bredvid sig ha ha ha. Några kort blev inte tagna på den sträckan om man så säger, av förståliga själ.
Vi kom fram till orten Stresa och där kunde man ta av till autostrada, vilket också många bilar, lastbilar gjorde men inte vi. Utan fortsatte utmed sjön. Den orten hade mkt stora villor och hotel som var väldigt vackra, i alla fall utanför med stora fina blomster rabatter. Ute i sjön finns Borromeoöarna med konstgjorda grottor o trädgårdar, men vi stannade inte och besökte dem. Det var svårt att kunna stanna till over huvudtaget utmed sjön, i alla fall med husbilar.
Vi kom så småningom fram till camping Lago Maggiore i orten Domodossola, tror jag den heter!? Precis bredvid sjön, härligt. Här är det husvagnar som nästan ser fastvuxna ut i marken, dom är formodligen aldrig ute o åker med dom! Vi gick ner o kännde på vattnet, det blev inget bad. På kvällen gick vi åt jättegoda pizzor.
Nu på morgonen vaknade jag 6.30 och såg solen som var påväg upp över bergen, himlen var alldeles röd. Drog på mig baddräkten o tog kameran i handen och gick ner till stranden. Jag badade och det var sååå härligt, ensammen var jag och låg ute i sjön på rygg o flöt och tittade upp i himlen, mysigt. Om jag säger att jag längtade hem just då så luras jag ha ha ha.
Vi har 17,5 gr just nu och det är lite moln. På denna camping finns endast internet vid receptionen och jag börjar bli hungrig, har inte ätit frukost än. Jakob skickade ett sms att den är klar nu ha ha ha
Vi måste checka ut före kl 10 och då fortsätter vi vidare söderut riktning Genova. Med dessa vägar vet man aldrig hur långt man kommer på en dag men det är just det som är tjusningen med husbil.
Nej nu måste jag kila iväg och äta frukosten
Bilderna från denna etapp kommer senare när uppladdningen är snabbare
Kram Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar